Actueel
Keukenhof partner samenwerking Ticketcounter kaartverkoop online ticketing toegangscontrole bezoekersmanagement kassasystemen

Keukenhof & Ticketcounter zetten hun samenwerking voort


Marc Veldhuizen 30 / 08 / 22

Na twee jaar noodgedwongen sluiting door het Corona-virus, was de opening in het afgelopen voorjaar voor Keukenhof een doorslaand succes. Met 1,1 miljoen bezoekers werden de verwachtingen voor het seizoen ruim overstegen. Mede dankzij het Ticketcounterplatform konden al deze bezoekers genieten van een zorgeloze dag tussen de bloemen. Keukenhof en Ticketcounter hebben besloten om hun samenwerking voor de komende jaren voort te zetten en hebben een handtekening gezet onder een nieuwe overeenkomst.

“Dit Keukenhof-seizoen was voor ons een geweldig mooie uitdaging”, vertelt Ticketcounter CEO Sjoerd Bakker. “Al enige jaren zijn wij verantwoordelijk voor de online kaartverkoop, maar sinds dit seizoen dragen wij die verantwoordelijkheid ook voor de kassaverkopen, toegangscontrole en parkeerkaarten. Wij wisten dat we te maken zouden krijgen met een druk seizoen, dat alles zou vragen van ons systeem en medewerkers, maar we hebben de test glansrijk doorstaan en zijn daarom trots dat Keukenhof heeft besloten om ook de komende jaren gebruik te maken van onze oplossingen.”

Een partij die past bij Keukenhof

“Het park trekt in een relatief kort tijdsbestek een enorme hoeveelheid bezoekers vanuit binnen- en buitenland. We hebben daarvoor een ticketing- en toegangspartner nodig die goed begrijpt waar we mee bezig zijn. We hebben die partner gevonden in Ticketcounter en zijn blij dat we ook de komende jaren zullen samenwerken aan meer innovatieve oplossingen die een bezoek aan Keukenhof nog makkelijker maken”, verklaart Jeroen Duyster, Manager Bedrijfsvoering bij Keukenhof. “Het feit dat wij volledig worden ontzorgd in het domein toegang en dat uitdagingen en wensen op een pragmatische wijze worden opgepakt, geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst.”

Tekenmoment Keukenhof 29 augustus 2022

Blik  vooruit

Het afgelopen seizoen betekende bij Keukenhof de definitieve doorbraak van online verkopen. Een groot deel van de totale kaartverkopen liep via de eigen online shop en de verwachting is dat dit in de komende jaren alleen maar zal blijven stijgen. Het zorgt er voor dat Keukenhof en Ticketcounter in de komende tijd zullen inzetten op het optimaliseren van het platform en de online klantreis van de bezoekers. Ook wordt het Ticketcounter platform nog beter geïntegreerd in bestaande bedrijfsprocessen van Keukenhof. Op deze manier kan informatie vanuit het Ticketcounter systeem nog makkelijker worden gebruikt door de hele Keukenhof organisatie.

Actueel